my honourable visitorzz

Friday, 23 September 2011

i'd lie lyric by taylor swift




I don't think that passenger seat
Has ever looked this good to me
He tells me about his night
And I count the colors in his eyes


He'll never fall in love
He swears, as he runs his fingers through his hair
I'm laughing 'cause I hope he's wrong
And I don't think it ever crossed his mind
He tells a joke, I fake a smile
That I know all his favorite songs

And I could tell you
His favorite color's green
He loves to argue
Born on the seventeenth
His sister's beautiful
He has his father's eyes
And if you ask me if I love him
I'd lie


He looks around the room
Innocently overlooks the truth
Shouldn't a light go on
Doesn't he know that I've had him memorized for so long
And he sees everything black and white
Never let nobody see him cry
I don't let nobody see me wishin' he was mine

I could tell you
His favorite color's green
He loves to argue
Born on the seventeenth
His sister's beautiful
He has his father's eyes
And if you ask me if I love him
I'd lie

He stands there, then walks away
My God, if I could only say
I'm holding every breath for you

He'd never tell you
But he can play guitar
I think he can see through everything but my heart
First thought when I wake up is
My God, he's beautiful
So I put on my make-up
And pray for a miracle

Yes, I could tell you
His favorite color's green
And he loves to argue
Oh, and it kills me
His sister's beautiful
He has his father's eyes
And if you ask me if I love him...
if you ask me if I love him...
I'd lie


kpop (dah 2???)

WUHoooooooooooooooooo....................
spe peminat kpoppp.....rise ur hands upppp!!!!!!
eh2...bukan cam2.....jgn salah pham plak.....

camni hah!!!!!

k??k??
owwww...ramainyer.....bgus2!



eh...knp sy suruh angkat tgn eh...enth!amnesia kejap....jap2 nak pkir smula....



hah!!!!!dah ingt.....sy suruh angkat tgn sbb korg minat kpop kn....huhu...pe la sy ni...jgn marah ea...


sooooo......klu korg minat kpop sure2 korg penah tgk citer dream high knnn.....ohohoho....best kan citer dya....hehehe...sy ske bangat deh citer ni...lagu2 dyaa pown bley tahan best gak ar.....korg ske spe ea dlm citer ni???ermm klu sy kan kan kan...saya syaa sk...hehe...sy suke .....plakon....dlm dream high ni la....kann..sy suke....err.....sy ske semua plakon dlm citer 2..huwahaha...pe la sy ni kn....(padahal xtau name plakon 2...hehe).... 
dgar kata dream high 2 plak kn ade eh......klu ye!bestnyaaaaaaaaaaaaa....nk tgk2......korg nk tgk x???of course la kn bagi peminat kpop....TAPI stu je sy nak pesan kira bagi amaran la ni....bley tgk citer ni...korg jgn tgk tv ea....jgn tgk comp ke laptop ke...JANGAN...bley k???plizz sgt2....dgr nasihat sy ye!^.^....
                     

Friday, 9 September 2011

donald duck

  Donald Duck clip free   Komik kartun Donald Duck pernah diharamkan di Finland kerana tidak memakai seluar

petir

                                    

Lelaki enam kali lebih mudah dipanah petir daripada wanita

duit syilling


Jika anda lemparkan sekeping duit syilling sebanyak 10,000 kali ke udara,anda akan mendapatigambar bahagian 'kepala' sebanyak 4,950 kali berbanding ekor.Keadaan ini berlaku kerana setiap syilling lebih berat di bahagian 'kepala'

canada


canada adalah perkataan Red Indian yang bermaksud 'Lembah Besar'
Orang perancis makan lebih banyak keju berbanding negara-negara lain di dunia

gunung berapi


olympus Mons yang terletak di planet Marikh adalah gunung berapi paling besar dalam sistem solar

Ikan Yu

Ikan yu kehilangan gigi lebih daripada 6000 batang setiap tahun dan gigi barunya tumbuh dalam masa 24 jam sahaja

Gula-gula getah


Mengunyah gula-gula getah sewaktu kita mengupas bawang mencegah kita daripada menangis

mickey mouse


pada thun 1993,watak animasi mickey Mouse menerima 800,000 surat daripada peminat.

Thursday, 8 September 2011

Anda Kurus? 10 Sebab Berat Badan Anda Tidak Naik

 - Panduan Menambah 5kg Dalam 10 Minggu. Oleh Kevin Zahri. Semoga bermanfaat kepada semua pengunjung.
1. Kurang Makanan
Untuk membolehkan badan anda menambah berat badan ataupun otot, anda perlu bekalkan kalorie surplus. Di sini, tenaga bekalan makanan perlu lebih daripada tenaga yang dibakar.

2. Senaman pemberat yang kurang berkualiti

Badab anda perlukan sebab untuk membesar - ia perlukan suatu catalyst. Senaman pemberat adalah catalyst yang wajip! Tetapi senaman pemberat semata2 tidak mencukupi. Ia perlukan senaman pemberat yang berkualiti!

3. Terlalu Aktif

Sekiranya anda kerap berlari marathon ataupun banyka amaklan senaman kardio, memang sukar untuk menambah berat badan. Jadi sekiranya anda ingin terus aktif dan menambah berat pada masa yang sama, anda perlu tingkatkan lagi pengambilan kalori dari makanan.

4. Takut penambahan berat lemak!

Semua inginkan penambahan berat yang bersih tanpa penambahan lemak. Tetapi itu sukar! Nasihat saya: tambah berat terlebih dahulu, nanti risau pasal lemak berlebihan.

5. Salah Pilih Senaman

Senaman jogging dan badminton tidak akan membantu anda tambah berat badan. Lupakan senaman kardio buat sementara dan beralih kepada senaman pemberat!

6. Tidak Konsisten

Sama seperti proses menurunkan berat bada, menambah berat badan bukanlah kursus jangka masa pendek. Jadi walaupun anda berjaya melalui 10 minggu bersama saya, tidak bermakna anda boleh lepas tangan! Ia perlukan komitmen sepanjang hayat!

7. Over-Training

Yang ini bukan mengenai kardio tetapi senaman beban. Ingat: setiap kali anda melakukan senaman pemberat pada mana2 otot, anda perlu rehatkan otot berkenaan selama 48-72 jam. Ini untuk membolehkan otot tersebut membaiki dan kuatkan diri.

8. Bergantung kepada Suplemen!

Ramai yang email saya mengakatkan mereka habiskan ratusan ringgit untuk weight gainer dan makanan tambahan yang lain. Tanpa, pemakanan asas dan senamam berkualiti, usaha anda memang sia2

9. Adakah Kekuatan anda Meningkat?

Satu-satu cara saya menilai tumbesaran badan adalah dengan rujukan kekuatan saya melakukan suatu senaman. Sekiranya saya makin kuat, ia adalah tanda otot tersebut telah membesar.

10. Tidak Cukup  Protein

Protein adalah sumber tumbesaran otot. Tanpa bekalan protein yang mencukupi, otot tidak boleh membesar. Pastikan anda makan lebih kurang 2g protein untuk setiap kg berat badan anda. Nanti saya akan jelaskan dalam bab diet.

-iluvislam.com-

7 cara hilangkan nafas berbau!!

Tujuh Cara Menghilangkan Nafas Berbau Print 

alt
Masalah nafas berbau seharusnya diberi perhatian kerana ia mampu untuk mengurangkan keyakinan seseorang untuk berkomunikasi dengan orang lain. Selain daripada itu, ia juga berkemungkinan sebagai tanda kehadiran penyakit lain yang mungkin anda hadapi. Cara untuk menghilangkan masalah nafas berbau adalah dengan :
(1) Bersihkan lidah- Untuk menghilangkan masalah nafas berbau, anda bukan sahaja perlu menggosok gigi setiap hari, tetapi juga perlu untuk menggosok lidah.
Ini kerana lidah anda terutamanya bahagian belakang atas, adalah punca utama yang menyebabkan masalah nafas berbau yang serius. Ia terjadi kerana lidah anda mempunyai berjuta-juta filamen yang boleh memerangkap sisa makanan dan bakteria, jika dibiarkan akan membawa kepada masalah nafas berbau.
(2) Mengunyah gula-gula getah- Air liur merupakan pertahanan terbaik untuk menghilangkan masalah nafas berbau. Gula-gula getah sebenarnya dapat membantu untuk merangsang penghasilan air liur lebih banyak. Sebab itulah nafas kita berbau apabila bangun dari tidur, ini adalah kerana aliran air liur rendah ketika seseorang berbaring/ tidur.
(3) Menghisap kulit kayu manis- Kulit kayu manis mengandungi sebatian yang dapat membantu untuk menghilangkan masalah nafas berbau. Selain daripada itu, ia juga mampu untuk mengurangkan bakteria yang menjadi punca masalah nafas berbau. Seorang yang menghisap kulit kayu manis setiap hari dapat mengurangkan kehadiran bakteria punca nafas berbau sebanyak 50% berbanding orang yang tidak menghisapnya.
(4) Pastikan mulut sentiasa lembap- Minum lebih banyak air juga dapat membantu untuk menghilangkan bakteria 'jahat' yang menyebabkan masalah nafas berbau. Selain daripada itu, kajian juga menunjukkan dengan mengamalkan peminuman teh, ia turut dapat membantu menghilangkan masalah nafas berbau kerana teh mengandungi poleypehnols, iaitu sejenis 'bahan kimia' tumbuhan yang dapat menyekat pertumbuhan bakteria punca nafas berbau.
(5) Pemakanan- Kesan sampingan seseorang yang mengurangkan pengambilan karbohidrat dalam pemakanan mereka adalah masalah nafas berbau. Selain daripada itu, makanan yang dimakan juga mungkin punca masalah nafas berbau seperti bawang putih, kopi dan sebagainya.
(6) Ubat kumur- Ubat kumur berfungsi untuk menghilangkan bakteria di dalam mulut yang menyebabkan masalah nafas berbau. Anda dinasihatkan untuk mengamalkan ubat kumur ini sekurang-kurangnya sekali sehari.
(7) Masalah perubatan- Hasil daripada kajian, 90% masalah nafas berbau adalah berpunca daripada kesan sampingan terhadap penyakit lain seperti penyakit gusi, kanser mulut, kaviti dan sebagainya. Anda dinasihatkan untuk mengelakkan pengambilan rokok dan alkohol yang merupakan punca utama terhadap penyakit mulut.

-Artikel Iluvislam.com

Wednesday, 7 September 2011

Taubat VS Maksiat

"Assalamualaikum. Jika dibenarkan saya mahu bertanya tentang dosa ber'couple'. Kawan saya ramai yang terjebak dengan budaya ini. Apakah memeluk dan melakukan 'ringan- ringan' tetapi tidak pernah meninggalkan solat itu salah?
Dia bertaubat tetapi tetap melakukan maksiat?
Saya keliru."

"Saya diajukan soalan di atas. Alhamdulillah, penyoal seorang yang mengambil berat kepada rakannya. Dia berfikir, mengapa bertaubat tetapi tetap melakukan maksiat?
Saya terpanggil untuk menjawab permasalahan ini. Berhenti daripada perbuatan dosa bukan semudah mencuci debu di jendela. Lebih-lebih lagi dosa yang sudah sebati dalam kehidupan kita. Dosa yang apabila dibuat, langsung tidak rasa gentar kepada Allah S.W.T. Dosa yang direlakan atas bisikan Syaitan yang mengatakan tidak mengapa, Allah Maha Pengampun.
Itu dosa yang sebati dengan kehidupan. Belum lagi dosa yang kita tidak sedar, dosa yang tidak ternampak dari pandangan mata. Alangkah banyaknya dosa kita. Astaghfirullah."

Hidup = Gelas Kosong
Cuba anda perhatikan gelas. Gelas yang kosong. Bayangkan itu waktu hidup seharian kita. Kita mempunyai 24 jam. Dalam tempoh 24 jam, hal kebaikan dan hal keburukan akan berperang untuk mengisi gelas yang kosong tadi.
Jika air jernih kebaikan yang terisi dalam gelas tersebut, alangkah cantiknya. Jika sebaliknya, air hitam pekat busuk yang mengisi gelas tersebut, alangkah jijiknya.
Justeru, kita perlu isi kehidupan kita sebanyak-banyaknya dengan kebaikan. Sentiasa melakukan amal soleh. Isi kehidupan dengan membuat kebaikan sebanyak-banyaknya.
Apabila menyebarkan kebaikan, kita akan rasa lega. Kita akan rasa tenang.
Kita juga rasa bahagia kerana membahagiakan orang. Pernahkah anda merasakan sedemikian? Jika belum, cuba anda memberikan pertolongan kepada orang lain, anda akan rasa gembira dan puas. Insya-Allah.
Bertaubat dan berdoa hanya salah satu dari banyak usaha.
Ada orang menyangka, untuk berhenti daripada melakukan dosa, hanya sekadar berdoa dan solat taubat.

Tidak! Sekali-kali tidak!
Usah menoktahkan usaha setakat berdoa dan solat taubat. Anda perlu melakukan lebih daripada itu.
Kerana apa?
Kerana Syaitan tidak pernah sesaat pun berhenti daripada menyesatkan manusia. Dan ketahuilah, Syaitan itu musuh kamu yang nyata!
Meskipun Syaitan mengalir dalam pembuluh darah manusia, ingatlah, Allah itu lebih dekat daripada urat leher kita. Allah sentiasa ada. Dia ada untuk melindungi hamba-hamba-Nya daripada godaan syaitan.
Hamba manakah yang akan bebas daripada godaan Syaitan?
Hanyalah hamba-hamba Allah yang ikhlas.
Maka, sama-sama melatih diri untuk ikhlas dalam melakukan sesuatu. Semua yang kita lakukan harus bermatlamatkan Allah.
Redha-Nya. Rahmat-Nya.
Akhirnya, selain doa dan solat taubat, isilah dan sibukkanlah kehidupan anda dengan sebanyak-banyaknya amalan kebaikan. Jauhkan diri anda daripada pintu-pintu dan amalan-amalan kejahatan.
Contoh amalan kebaikan ialah solat berjemaah, menghadiri ceramah, kuliah, solat-solat sunat rawatib, bacaan al-Quran, zikir kepada Allah, usrah, bangun qiamullail, bacaan al-Mathurat dan sentiasa mendampingi orang-orang soleh dan alim.

-iluvislam-

Monday, 5 September 2011

-sajak kemerdekaan-



Negaraku Bebas Merdeka

Kini..
tiada lagi tangisan insan terseksa
terkapai-kapai lemas mencari daratan
berkorban jiwa pertahan negara
penjajah durjana merampas segala
50 tahun dahaulu..
stadium merdeka menjadi saksi
negaraku merdeka
rakyatku tidak lagi sengsara
menangis gembira mendapat cahaya
Merdeka..
tiada lagi penjajahan..
tiada lagi penderitaan..
tiada lagi jeritan penyiksaan..
tanah air ditadbir insan bijak bestari..
memimpin negara mengukir nama..
Kini..
50 tahun sudah merdeka..
negaraku cemerlang, gemilang dan terbilang
burung berkicau bebas berterbangan
menjadi tanda negaraku aman daman
Maju berteknologi
kearah mencapai wawasan 2020.
kugenggam erat amanah pejuang tanah air
pertahanlah kemerdekaan
teruskanlah kemajuan disebalik tirai kemerdekaan
sematkanlah semangat jiwa bangsa dilubuk hati
semoga kekal selamanya
merdeka tetap merdeka..

Nurkilan Md.Rz..July07

-Selamat Menyambut Kemerdekaan Kali Ke-54-
Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

Info Jenayah Ragut Di Malaysia

DI MANAKAH PERAGUT BERTINDAK ?
Peragut sering bertindak di jalan atau lorong yang gelap atau sunyi.Lazimnya peragut menggunakan kenderaan seperti motorsikal atau kereta untuk melakukan kegiatan mereka.


                              





FAKTOR MENYEBABKAN RAGUT BOLEH BERLAKU ?
  • Memakai barang-barang kemas yang sangat ketara dan mendedahkannya untuk tontonan orang ramai.
  • Membawa beg tangan dengan cara memudahkan peragut meragut.
  • Berebut-rebut semasa menaiki bas atau berada di tempat-tempat yang sibuk dan sesak.
  • Meninggalkan beg-beg yang berisi wang di kaunter pintu masuk pusat membeli-belah semasa masuk membeli-belah.
  • Menyimpan beg duit di kocek-kocek belakang yang tidak berbutang.








CARA ELAK DARI DIRAGUT
  • Sentiasa membawa wang secara minima.
  • Selindung wang daripada pandangan umum supaya tidak menarik perhatian penjenayah.
  • Sentiasa membimbit atau mengepit beg tangan dan tidak disangkut atau disandang pada baju supaya ia lebih sukar diragut dan jika diragut boleh mengelak dari berlaku kecederaan kerana diseret.
  • Elakkan dari berjalan seorang diri di tempat-tempat sunyi atau semasa menaiki lif.
  • Jangan mendedahkan barang-barang kemas yang dipakai.
  • Ketika berjalan di jalanraya, sentiasa berjalan secara bertentangan dengan arus lalulintas supaya dapat melihat apa jua kenderaan yang datang dari arah hadapan. Beg tangan pula dikepit atau dibimbit dengan tangan kanan.
  • Elakkan dari memakai barang-barang kemas secara berlebihan yang boleh menarik perhatian penjenayah.
  • Elakkan dari meletak beg tangan yang mudah dicapai oleh orang lain umpamanya di atas kaunter, di dalam bakul pasar dan sebagainya.
  • Memasang alat penggera pencegahan ragut pada tangan.

-hah!dah tahu camne nak elak kan....so beware k!-
Jenayah dan kes ragut di Malaysia terutamanya di ibu negara semakin membimbangkan. Ada kes ibu sedang sarat mengandung, terbunuh semasa kes ragut, ada yang cedera parah semasa kes ragut, ada juga yang calar dimuka kerana ditoreh dengan pisau cukur ketika melawan peragut dan bermacam-macam lagi. Yang pastinya peragut tidak mengenal mangsa. Kejam!!!!
Kalau dinamakan peragut, wanita tidak perlu membawa beg tangan pun boleh diragut. Sebab? Sebab itu memang kerja dan mata pencarian mereka sehari-hari. Walaumacammana sukar sekalipun, mereka pastinya akan berikhtiar untuk meragut mangsa, tidak kira lelaki atau pun perempaun. Yang pastinya golongan wanita yang ramai menjadi mangsa dalam kes ragut di Malaysia
Walaupun kaum lelaki ada juga menjadi mangsa ragut tetapi jumlahnya adalah sedikit jika dibandingkan dengan kejadian ragut dikalangan wanita. Sebelum ini, kita digemparkan kejadian di mana peragut bertindak meragut seorang wanita sedang hamil, akibatnya wanita itu terjatuh dari motorsikalnya dan akhirnya maut disitu.

Thanks a lot!!^.^

thank u 4 visit!don't forget 2 follow casiopelastory.blogspot